Έτσι, η μέθοδος του κονταριού Σαολίν του Τσενγκ αποκαλύπτει ένα τοπίο που μοιάζει με τον σημερινό κόσμο των πολεμικών τεχνών: όλες οι σχολές δηλώνουν μοναδικοί κληρονόμοι της αρχικής αυθεντικής διδασκαλίας Σαολίν. Αυτό είναι εμφανές στην ενότητα «Ερωτήσεις και Απαντήσεις» (问答篇 - Wèn Dá Piān - Γουέν Τα Πιέν) της έκθεσης, όπου ο Τσενγκ αντιμετωπίζει το ακόλουθο ερώτημα που θέτει ένας υποθετικός ερωτών:
«Σήμερα, δεν υπάρχει έλλειψη εμπειρογνωμόνων του κονταριού Σαολίν. Κι όμως οι μέθοδοί τους διαφέρουν. Πώς θα μπορούσε, επιλέγοντας έναν διαφορετικό δάσκαλο, ένας ασκούμενος να καταλήγει να διδάσκεται μια διαφορετική τεχνική;»
Απάντησα:
«Όλες οι διδασκαλίες προέρχονται από την ίδια πηγή. Ωστόσο, με το πέρασμα του χρόνου οι άνθρωποι γυρίζουν τις πλάτες τους. Οι εκπαιδευτές υιοθετούν ασυνήθιστες μεθόδους και προτιμούν περίεργες τεχνικές. Κάποιοι παίρνουν το εναρκτήριο κομμάτι μιας φόρμας (套路 - Tào Lù - Τάο Λου) και το ανακατεύουν με το τελευταίο κομμάτι μιας άλλης. Άλλοι παίρνουν το τελευταίο κομμάτι μιας φόρμας και το ανακατεύουν με το μεσαίο τμήμα μιας άλλης τόσο πολύ, ώστε μια ακολουθία που ήταν αρχικά μία, μετατρέπεται σε δύο. Έτσι, οι δάσκαλοι προκαλούν σύγχυση στον κόσμο και οδηγούν τους μαθητές στο να παραστρατούν για χάρη της φήμης και του κέρδους. Είμαι πολύ θλιμμένος μ' αυτή την κατάσταση και γι’ αυτόν ακριβώς τον λόγο προσπαθώ να θέσω τα πράγματα σωστά».
Σε όλο το εγχειρίδιο του ο Τσενγκ πλέκει μαζί τη γλώσσα της πολεμικής τελειότητας και του ίδιου του πνευματικού επιτεύγματος. Αναφέρει τη μέθοδο του κονταριού Σαολίν ως την «Αξεπέραστη Σοφία» και περιγράφει τη δική του επιδεξιότητα ως «Ξαφνική Φώτιση» (頓悟 - Dùn Wù - Ντουίν Γου). Πώς θα μπορέσει κάποιος να κατακτήσει αυτή τη σοφία παρεκκλίνοντας από τον αυθεντικό δρόμο και τη συσσωρευμένη εμπειρία τόσων ετών;
Για το Κουνγκ Φου, το «Επίτευγμα του Ανθρώπου», εύκολοι δρόμοι δεν υπάρχουν. Αν κάποιος θυσιάσει την αυθεντικότητα στον βωμό της φήμης και του κέρδους θα καταλήξει να γίνει είτε κακέκτυπο είτε κατακριτής.