“Το Κουνγκ Φου δεν αφορά μονό τον τρόπο που κινείται το σώμα, είναι μία αλληλεπίδραση μεταξύ της χαλάρωσης και έκτασης των τενόντων, των οστών, της δύναμης, του Τσι και της ικανότητας του Σιν Γι Πα να καθοδηγεί και να διοικεί.”
Για εκατοντάδες χρόνια, η φόρμα «Ένωση Καρδιάς και Μυαλού» (心意把 - Xīnyì Bà - Σιν Γι Πα) ήταν το επτασφράγιστο μυστικό του ναού Σαολίν, ένας μοναδικός θησαυρός ο οποίος στη διάρκεια των χρόνων δεν βγήκε ποτέ εκτός του ναού. Τo Σιν Γι Πα είναι η κεντρική ουσία και το υψηλότερο επίπεδο του Σαολίν. Αποτελεί μία από τις πιο παραδοσιακές φόρμες που διδάσκονταν μέσα στον ναό.
Οι μοναχοί στον ναό Σαολίν τη δημιούργησαν σαν μία μέθοδο υπεράσπισης από τις επιθέσεις άγριων ζώων, η οποία μιμούνταν τις ενέργειες των ζώων και της ανθρώπινης εργασίας. Ο δάσκαλος Τσαν Μουό (湛谟 - Zhàn Mó, γ. 1780) είχε αναπτύξει πολύ μεγάλες ικανότητες στη φόρμα Σιν Γι Πα και ήταν και έτσι ήταν και ο πρώτος που μετέφερε ύστερα από πολλές δοκιμασίες όλη του τη γνώση στον μαθητή του, τον γνωστό Γου Γκου Λουέν (吴古轮 - Wú Gǔ Lún, 1820 - 1917 μ.Χ.).
Αργότερα, ο Γου Γκου Λουέν μεταβίβασε μόνο στον δεύτερο γιο του τον Γου Σαν Λιν (吴山林 - Wú Shān Lín) τα κρυφά μυστικά της φόρμας Σιν Γι Πα. Ήταν πολύ δύσκολο να μάθει κάποιος πολεμικές τέχνες εκείνη την εποχή, όχι μόνο επειδή οι συνθήκες διαβίωσης ήταν κακές, αλλά και ο δάσκαλος δεν δίδασκε ποτέ πολλά, όποτε έπρεπε ο μαθητής να το συνειδητοποιήσει μόνος του και μόνο με σκληρή εξάσκηση μπορούσε να λάβει την καθοδήγηση του δασκάλου. Μαθητής του Γου Σαν Λιν ήταν ο Τζανγκ Τσινγκχούα (张庆贺 - Zhāng Qìnghè) για 15 χρόνια ο οποίος πήρε αργότερα το όνομα Σι Σινγκ Σινγκ (释行性 - Shì Χíng Χìng). Ο Σι Σινγκ Σινγκ μελέτησε πολλά χρόνια τη φόρμα Σιν Γι Πα και τη μεταβίβασε αποκλειστικά σε δύο μαθητές του. Ο Σι Ντε Τζιέν (释德建 - Shì Dé Jiàn, 1963 - ) και ο Σι Ντε Φανγκ (释德方 - Shì Dé Fāng, 1962 - ) ,γνωστός κατά κόσμον με το όνομα Γου Ναν Φανγκ (吴南方 - Wú Nán Fāng), είναι οι δύο κληρονόμοι της φόρμας Σιν Γι Πα σήμερα.
Οι τεχνικές του Σιν Γι Πα προέρχονται από τις κινήσεις της γεωργίας που έκαναν οι μοναχοί καθημερινά στις δουλειές τους, όπως ρίψη του σανού, φτυάρισμα, τσάπισμα, πατώντας σε ένα φτυάρι κ.λπ. Αυτές οι κινήσεις αποτέλεσαν τη βάση για παραλλαγές και συνδυασμούς αυτών των κινήσεων που περιγράφηκαν με όρους ζώων, όπως ο δράκος, η τίγρης, το άλογο, η σαύρα, τα πουλιά κ.λπ.
Οι φόρμες Κουνγκ Φου του ναού Σαολίν ανέρχονται σε εκατοντάδες, περιλαμβάνοντας άοπλη και ένοπλη εκπαίδευση, αγωνιστικές ασκήσεις, πολεμικές δεξιότητες (η τέχνη της επίθεσης και της άμυνας), κ.λπ. Ο ναός διαθέτει πολλές μεθόδους εξάσκησης του Τσαν (禪 - Chán) και έχει συγκεντρώσει ένα τεράστιο εύρος γενικής γνώσης και παράδοσης, η συνολική έκταση της οποίας είναι δύσκολο να προσδιοριστεί ακριβώς. Επίσης διαθέτει ώριμη γνώση της ιατρικής και δεξιότητες για τη διατήρηση της καλής υγείας.
Πολυάριθμες, φαινομενικά ασύνδετες και άσχετες μεταξύ τους περιοχές γνώσης ενσωματώθηκαν, συστηματοποιήθηκαν και ενοποιήθηκαν. Η ουσία της μάθησης, της εξάσκησης και της εκπαίδευσης των μοναχών έγινε ακόμη πιο πλούσια. Καθώς οι γνώσεις πολλαπλασιάζονταν και βάθαιναν, σταδιακά οι μοναχοί προσπαθούσαν να κατανοήσουν την ουσία της εκάστοτε περιοχής γνώσης και διαπίστωναν ότι αυτές οι ουσίες διασυνδέονταν. Καθεμία ήταν μία διαφορετική εκδήλωση της ίδιας αλήθειας. Αυτή η αλήθεια δεν μπορούσε να ιδωθεί, δεν μπορούσε να ψηλαφηθεί και δεν μπορούσε να εξηγηθεί ξεκάθαρα, ωστόσο επιθυμούσαν και προσπαθούσαν να την κατανοήσουν. Χρειάζονταν μία χειροπιαστή μέθοδο για να προχωρήσουν προς την αλήθεια. Χρειάζονταν την πράξη για να κατακτήσουν την αλήθεια.
Οι διακεκριμένοι αυτοί μοναχοί χρησιμοποίησαν την αντίληψη τους για τους νόμους της ύπαρξης ως τα βασικά κριτήρια, το Γου (武 - Wǔ) ως τη χειροπιαστή μέθοδο και το Τσαν (禪 - Chán) ως την κατευθυντήρια αρχή. Καθώς ο πολιτισμός των Σαολίν συνέχιζε να εκλεπτύνεται, αυτά συνδυάστηκαν σε ένα, διαμορφώνοντας την αναγνωρίσιμη, ορατή και εφικτή μέθοδο για την επίτευξη της αλήθειας: το Σιν Γι Πα.
Στο πάτωμα της Αίθουσας των Χιλίων Βούδα (千佛殿 - Qiān Fú Diàn - Τσιέν Φο Tιέν) στον ναό Σαολίν υπάρχουν 48 βαθουλώματα από τα πατήματα των πρώτων μοναχών, που μαρτυρούν την βαθειά και διαρκή εξάσκησή τους στο πέρασμα των χρόνων.
Με βάση το εγχειρίδιο της κινεζικής πυγμαχίας η φόρμα Σιν Γι Πα διαθέτει 6 ρουτίνες, καθεμία με 48 πατήματα. Η ολοκλήρωση και των 6 ρουτίνων πρέπει να γίνει με μία ανάσα, εκτελώντας συνολικά 228 πατήματα. Χρειάζονται περίπου 15 λεπτά. Ένας αρχάριος με δυσκολία ολοκλήρωνει την πρώτη επανάληψη κι έπειτα μένει χωρίς αναπνοή, ιδρωμένος, κουρασμένος και αδύναμος, ενώ ένας μοναχός μπορεί να ολοκληρώσει 3 ρουτίνες συνεχόμενα.
Σύμφωνα με τον θρύλο, οι μοναχοί την περίοδο της δυναστείας των Τσινγκ (清 - Qīng, 1644 - 1911 μ.Χ.) ήταν ικανοί να ολοκληρώσουν και τις 6 ρουτίνες με μία ανάσα, αποδεικνύοντας τις αξιοθαύμαστες ικανότητες τους, ανώτερες από εκείνες εκατό εξαίρετων στρατιωτών. Στη Λαϊκή Δημοκρατία της Κίνας καθώς και στη σύγχρονη εποχή, υπάρχουν επίσης μοναχοί που μπορούν να ολοκληρώσουν τις 6 ρουτίνες σε 15 λεπτά και μοναχοί που είναι δεξιοτέχνες σε αυτή τη φόρμα.
Στο πέρασμα των χρόνων, οι επόμενες γενιές ενοποίησαν τα έξι τμήματα της φόρμας Σιν Γι Πα σε έξι αλληλουχίες - δρόμους, ώστε να είναι πιο ολοκληρωμένη και συστημική / μεθοδική, να υπάρχει αρμονία και συνοχή μεταξύ των κινήσεων, καθώς και να εξομαλυνθούν οι μεταξύ τους εναλλαγές.
Το Σιν Γι Πα περιέχει συνολικά δώδεκα φόρμες. Οι φόρμες αυτές έχουν ως κοινό χαρακτηριστικό το ότι χρησιμοποιούν όλο το σώμα, αλλά κάθε φόρμα αναπτύσσει ένα συγκεκριμένο σημείο του σώματος για να βελτιώσει τη λειτουργία του και να τονίσει τις υψηλότερες δυνατότητές του. Καθεμία από τις δώδεκα φόρμες βασίζεται στον συγχρονισμό αναρίθμητων άλλων μικρότερων φορμών του Κουνγκ Φου. Και οι δώδεκα φόρμες μπορούν να συμπτυχθούν σε μία μόνο φόρμα, την πρώτη από τις δώδεκα: μια προσωποποίηση της ενσάρκωσης της ζωής. To Σιν Γι Πα αποτελεί μία άσκηση για την κατανόηση των νόμων της ύπαρξης.
Η πρόθεση του Σιν Γι Πα είναι να φέρει τη ζωή κάποιου σε κατάσταση αρμονίας και να τον βοηθήσει να ανακαλύψει την αληθινή φύση του εαυτού του. Χωρίς αυτή την κατανόηση, η εκπαίδευση θα είναι για μία ζωή μία ατελέσφορη εργασία.
Βασικά χαρακτηριστικά της είναι η ταυτόχρονη εσωτερική και εξωτερική έκφραση, καθώς και η εστίαση στα τέσσερα άκρα. Από το κεφάλι ως τα πέλματα των ποδιών, η ροή των κινήσεων είναι μαλακή και ήρεμη. Όταν είναι η κατάλληλη στιγμή, το πάτημα βροντά δυνατά σαν κανόνι. Η μορφή μοιάζει με τίγρη έξω από τη σπηλιά, η στάση μοιάζει με δράκο, το πάτημα πέφτει βαρύ σαν κεραυνός και όλος ο ναός σείεται. Για την επίτευξη αυτού του κατορθώματος, γνωστό και ως «Οι θεϊκοί Σαολίν», απαιτούνται τουλάχιστον 8 χρόνια.
Αλληλουχία κινήσεων:
- Άνοιγμα.
- Γύρισε το κεφάλι σφίγγοντας τις γροθιές.
- Κυνηγώντας επανειλημμένα τον άνεμο με την παλάμη του χεριού.
- Κάνε βήμα με άλμα σφίγγοντας τη γροθιά.
- Κάνε άλμα και χτύπα σαν σφυρί.
- Σήκωσε τη δεξιά λαβή και επίβαλλέ τη σαν σφυρί.
- Σήκωσε την αριστερή λαβή και επίβαλλέ τη σαν σφυρί.
- Επιβολή της γροθιάς από δεξιά.
- Επιβολή γροθιάς από αριστερά.
- Επιβολή γροθιάς από κάτω.
- Σήκωσε τη γροθιά, κάνε άλμα και κρυφό βήμα.
- Κάνε διπλό άλμα και πάτημα με γροθιά σαν σφυρί.
- Φέρε κοντά τον αγκώνα.
- Άνοιξε τον βραχίονα.
- Ο χρυσός πετεινός στέκει ανεξάρτητος / μόνος.
- Σύγκρουση επτά αστεριών.
- Άλμα και χτύπημα ποδιού.
- Άλμα, βήμα και εκτόξευση λαβής.
- Κυνηγώντας επανειλημμένα τον άνεμο με την παλάμη του χεριού.
- Το πίσω χέρι συγκλονίζει σαν σφυρί.
- Πέντε λουλούδια στέκουν στο βουνό.
- Κλείσιμο φόρμας.